Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Czy biuro nieruchomości musi mieć siedzibę?

Strona głównaUsługi

Czy biuro nieruchomości musi mieć siedzibę?

Zastawa stołowa – jaką kupić?
Kable rozruchowe i ich użytkowanie
O co zadbać, planując przeprowadzki biur?

Każde biuro nieruchomości jest firmą świadczącą konkretne usługi, a to z kolei kojarzy się z przyjmowaniem i obsługa klientów. Dodatkowo, sama nazwa ‘biuro’ wskazuje, że każda agencja nieruchomości jest jakimś konkretnym bytem, a więc w naturalny sposób klienci mogą postrzegać biuro nieruchomości przez pryzmat jego konkretnej siedziby. Niewątpliwie siedziba może stanowić istotna wizytówkę firmy. Co więcej, konkretna siedziba może ułatwić klientom znalezienie biura i natrafienie na konkretna ofertę, gdyż klient może akurat przechodzić obok lub natrafić na biuro nieruchomości kiedy załatwiał inna sprawę na mieście. Jednakże, dzisiejszy poziom cyfryzacji sprawa, że trzymanie się jednego adresu i jednej lokalizacji nie jest już koniecznością, a do tego czasy pandemii również pokazały, że praca w biurze może mieć różnoraki charakter i nie musi się kojarzyć z przychodzeniem do tego samego miejsca każdego dnia.

Praca pośrednika to praca w terenie

Nawet jeśli biuro nieruchomości ma konkretną siedzibę to większość spotkań z klientami często odbywa się poza biurem. Pośrednik nieruchomości jest często w ciągłym ruchu robiąc audyt domu czy mieszkania, kompletując dokumentację czy prezentując nieruchomości. W efekcie biuro albo jest w większości puste, albo znajduje się w nim jedynie sekretarka, która może przyjąć wiadomość lub udzielić bardziej ogólnych informacji. Wciąż możliwość skontaktowania się z biurem może stanowić dla klienta argument in plus, lecz z punktu widzenia pośrednika i specyfiki pracy opłacanie siedziby, z której pośrednik prawie nie korzysta może stanowić jedynie dodatkowy niepotrzebny koszt.

Kwestie formalne

Posiadanie konkretnej siedziby ma znaczenie w kwestiach formalnych, a konkretnie jeśli chodzi o podpisywanie umowy z klientem. W takiej sytuacji, posiadanie siedziby stanowi dla pośrednika pewien atut. Zawierając umowę poza siedziba firmy pośrednik zobowiązany jest do dokładnego i precyzyjnego wyjaśnienia wszystkich kwestii formalnych w prostych słowach tak, aby upewnić się, że wszystko jest dla klienta zrozumiałe. Ma to kluczowe znaczenie dla późniejszego rozliczenia, gdyż istnieje ryzyko, że pośrednik będzie miał problem z wyegzekwowaniem ustalonego wynagrodzenia. Podpisując umowę w siedzibie firmy klient przychodzi tam świadomie, wie po co do biura przyszedł i jaki cel chciał osiągnąć. Umowa podpisywana poza siedzibą firmy, a w dodatku bez wcześniejszego spotkania i ustalenia zakresu współpracy musi dawać klientowi większe poczucie bezpieczeństwa.

Marketing

Biuro nieruchomości często działa w konkretnym mieście lub regionie. W takiej sytuacji, w interesie agencji nieruchomości jest to, aby być odpowiednio kojarzonym z tym regionem, a to ma bezpośredni wpływ na wybór odpowiednich strategii marketingowych. Coraz większą rolę w wyszukiwaniu jakiejkolwiek firmy czy usługi mają wizytówki tychże firm w sieci. Klienci wpisują zatem w wyszukiwarce konkretna frazę lokalną jak biuro nieruchomości Konin w wyniku czego otrzymują informacje o dziesiątkach biur, które znajdują się w bliższej i dalszej okolicy. Posiadając konkretny adres agencja nieruchomości może łatwiej zaistnieć w takich wynikach wyszukiwania co przekłada się bezpośrednio na dotarcie do nowych klientów.

Bywają też przypadki wirtualnych biur nieruchomości, które otwarcie informują, że praca agentów w takim biurze polega na świadczeniu usług w bezpośrednim kontakcie i współpracy z klientem. Jeśli zatem zachodzi potrzeba spotkania to pośrednik nieruchomości udaje się do klienta czy to do nieruchomości, która jest przedmiotem transakcji czy też gdzieś na mieście bo przecież pośrednik i tak jest w ciągłym ruchu. W przypadku biura nieruchomości nie ma bezwzględnej potrzeby świadczenia usług stricte w jednym miejscu. Aby skutecznie świadczyć swoje usługi na wysokim poziomie pośrednik nie musi posiadać rzeczy trwałych (maszyny, materiały itd. jak w przypadku producentów), które musiałby trzymać w konkretnym miejscu (a więc w siedzibie). Narzędziem pośrednika jest jego wiedza, organizacja pracy, kreatywność oraz wiele innych cech osobowościowych, które pozwalają dostrzec to czego nie zauważy klient, odpowiednio negocjować, przeprowadzić przemyślana i spójna kampanię promocyjną lub też wesprzeć klienta w wielu innych sprawach, które w sposób bezpośredni lub pośredni związane są z samą transakcją zakupu lub sprzedaży nieruchomości. W tej sytuacji, posiadanie konkretnej siedziby może stanowić dodatkowy atut, lecz jej brak nie musi w ogóle oznaczać, że usługi świadczone przez takiego pośrednika będą jakkolwiek odstawać od normy.

+Tekst sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0