Czy pozycjonowanie strony internetowej może być tanie? To jedno z głównych pytań jakie zadajemy sobie gdy chcemy zlecić pozycjonowanie strony internetowej agencji SEO. Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto znać elementy, jakie będziemy musieli wykonywać podczas pozycjonowania i co generuje koszty tego procesu.
Na co trzeba wydać środki podczas pozycjonowania
Wstępna optymalizacja strony internetowej to pierwszy wydatek, jaki musimy ponieść rozpoczynając proces pozycjonowania strony internetowej. Polega on na dostosowaniu wszystkich elementów w obrębie witryny do wyszukiwarki Google i skonfigurowaniu strony tak, aby była dobrą platformą do dalszych działań pozycjonujących. Jest to przeważnie jednorazowy koszt rozpoczynający się od kilkudziesięciu złotych w zależności od rozbudowania strony.
Copywriting i koszty pozyskania contentu na stronę to drugi rodzaj wydatków z jakimi będziemy musieli się zmierzyć chcąc pozycjonować stronę internetową. Jeśli samodzielnie nie piszemy tekstów na stronę, gdyż jest ona np. za duża lub nie znamy się na danej tematyce musimy doliczyć do kosztów pozycjonowania regularne kupowanie contentu. Jest to ważny czynnik rankingowy, a więc treści powinny być dodawane często i w dużej ilości. Zakup 1000 znaków tekstu rozpoczyna się od kilku złotych, a może kończyć nawet na kilkudziesięciu.
Link building to jeden z najważniejszych wydatków, jakie będziemy ponosili podczas pozycjonowania strony internetowej. Jest to umieszczanie linków zwrotnych w internecie do naszej witryny, które przeważnie kosztują ok. kilku złotych za sztukę. Linki zwrotne możemy zamieszczać w sieci również poprzez wykupywanie publikacji na znanych i dużych portalach internetowych, gdzie cena publikacji to koszt nawet kilkudziesięciu – kilkuset złotych.
Koszt obsługi pozycjonowania przez agencję SEO to kolejny wydatek, z jakim powinniśmy się liczyć podczas pozycjonowania strony internetowej. Jest to jednak efektywny wydatek, gdyż w zamian za prowizję dla agencji SEO będziemy mogli skorzystać z tańszych poszczególnych usług. Agencje SEO np. posiadają własnych pracowników których koszt pracy jest niższy niż specjalistów indywidualnych.
Do kosztów pozycjonowanie strony internetowej opcjonalnie możemy zaliczyć jeszcze wykonywanie audytów SEO sprawdzających aktualny stan witryny pod kątem pozycjonowania czy obsługę witryny jeśli jest duża lub jest sklepem internetowym, a wymagane aktualizacje muszą być przeprowadzane regularnie.
Czy pozycjonowanie może być tanie?
Tak, odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca. Pozycjonowanie strony internetowej może być tanie. Należy jednak zaznaczyć, iż pozycjonowanie w cenie do kilkuset złotych będzie obowiązywało jedynie przy małych serwisach i nie będzie zbyt intensywne. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest przeznaczenie sumy powyżej 1000 zł na pozycjonowanie miesięcznie, gdzie otrzymamy już wiele ciekawych propozycji dostosowanych do naszego portalu internetowego. Niezależnie jednak od efektywności i skali działań pozycjonujących, stronę możemy pozycjonować bez ponoszenia dużych kosztów, a zlecenie pozycjonowania agencji SEO jest zawsze lepszym pomysłem od samodzielnego manipulowania przy stronie.
Aby zmniejszyć koszt pozycjonowania strony internetowej, warto wybierać agencję z najkorzystniejszymi ofertami, a także zlecać im jak największy zakres prac przy stronie. Dzięki wykupieniu wielu usług w jednej agencji uzyskamy z pewnością bardziej atrakcyjne ceny współpracy. Warto również wybierać konkretne rozliczanie pozycjonowania np. hybrydowe, które będzie wyceniane korzystniej od efektownego.
KOMENTARZE