Marketing i SEO

Strona głównaTech, Media

Marketing i SEO

Czy warto dopełniać reklamę internetową poprzez formy zewnętrzne?
Pozycjonowanie poprzez opinie google?

Mówiąc o marketingu, myślimy często o tym bardziej standardowym, związanym z bilbordami, spotami telewizyjnymi, reklamami w gazetach, ulotkami. Jednak wraz z rozwojem Internetu, część działań marketingowych została również przeniesiona do Internetu i w ten właśnie sposób rozwinął się marketing internetowy. Sposobów tu na promowanie marki mamy wiele, począwszy od profilów społecznościowych, poprzez reklamy i kampanie płatne, skończywszy na pozycjonowaniu. Ten ostatni kanał, czyli SEO jest obecnie bardzo popularnym sposobem na promowanie strony za pomocą wyszukiwarki i wyników organicznych.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces, który zmierza do osiągnięcia przez stronę jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwarki dla określonych fraz kluczowych, przyczyniając się do zwiększenia ruchu na stronie. Jest to szereg rozmaitych działań, które należy przeprowadzić, by zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia satysfakcjonujących wyników dla strony. Działania dzielą się na te wykonywane na stronie (on-site), czyli optymalizacja strony pod kątem SEO oraz na działania wykonywane poza stroną (off-site), czyli link building. Ułożenie strategii pozycjonowania dla strony powinno być poprzedzone również wykonaniem audytu SEO.

Kiedy będą wyniki?

To pytanie zadawane jest przez wiele osób, jednak nie da się na nie odpowiedzieć jednoznacznie. Osiągnięcie efektów zależy naprawdę od wielu czynników, dla niektórych stron przyjdą one szybciej, bo już po kilku miesiącach, a dla niektórych dopiero po roku. Każda strona i branża jest inna, dlatego do procesu pozycjonowania trzeba podejść nieszablonowo i być przede wszystkim cierpliwym. Pozycjonowanie nie przynosi tak błyskawicznych efektów jak reklamy płatne, jednak odpowiednio prowadzone może dać duże i trwałe korzyści, bez konieczności pochłaniania ogromnych budżetów, jak w przypadku kampanii reklam płatnych. Często optymalizacja strony poprawia również atrakcyjność strony.

Pomimo braku natychmiastowego efektu warto postawić na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, gdyż jest to dobry i skuteczny sposób pozyskania ruchu dla strony.

Artykuł sporządzony został przez SEMhub.pl

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0