Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Koniec z wypełnianiem papierowych formularzy przy zakładaniu spółki

Strona głównaBiznesowe

Koniec z wypełnianiem papierowych formularzy przy zakładaniu spółki

Zobacz, jakie zabiegi stomatologiczne są najczęściej wykonywane
Przelewy pieniędzy z Polski do UK po Brexicie – czy coś się zmieniło?
Korzyści z nauki Javascript

Od lat istnieje możliwość założenia spółki przez internet poprzez portal S24. Plusem jest szybka rejestracja spółki, dużym minusem jest możliwość wniesienia jedynie wkładów pieniężnych oraz konieczność skorzystania ze wzoru umowy spółki, który jest dostępny w tym portalu, ale który niestety nie zawiera praktycznie żadnych rozwiązań, które uławiają funkcjonowanie spółki i które można do umowy spółki dopisać, więc warto zapytać o te regulacje na samym wstępie prawnika, żeby później nie żałować.

Natomiast od 1 lipca 2021 roku w tzw. Tradycyjnym założeniu spółki w drodze podpisania umowy u notariusza złożenie wniosku o jej zarejestrowanie również musi odbyć się przez Internet poprzez Portal Rejestrów Sądowych. Nie ma więc już ręcznego wypełniania papierowych formularzy lub drukowania ich po wypełnieniu na komputerze i wysyłania ich do sądu. Teraz wypełniamy formularze w ww. Portalu, na którym trzeba założyć profil i posiadać do tego profil zaufany lub podpis elektroniczny. Radcy prawni, które mają do czynienia z tym Portalem na co dzień przy rejestrowaniu spółek, wiedzą, że przy rejestrowaniu każdej kolejnej spółki procedura wypełniania formularzy potrafi wyglądać inaczej. Wydaje się, że rządowi informatycy nieustannie pracują na tym portalem, próbując go ulepszyć, co nie zawsze wychodzi. Wieczne zmiany mogą wprowadzić osobę, która używa portalu pierwszy raz lub niezwykle rzadko, w dezorientację. Problematyczne bywa nawet uiszczenie opłaty od wniosku, ponieważ sposób jej uiszczania również często się zmienia, zmieniają się nawet zasady, na jakie konto należy wpłacić te opłaty czy ma być to konto sądu apelacyjnego w Krakowie, który sprawuje ogólną pieczę nad portalem czy konto sądu, w którym ma być zarejestrowana spółka – instrukcje co do tego różnią się w portalu, na stronie ministerstwa sprawiedliwości, na stronach poszczególnych sądów i na stronie Sądu Apelacyjnego w Krakowie. Każdy sąd również inaczej reaguje na to, w jaki sposób została uiszczona opłata. Warto więc skorzystać z pomocy radcy prawnego, żeby uniknąć błędów, które będą skutkować zwrotem wniosku. Po wypełnieniu formularzy musimy załączyć dokumenty w postaci plików elektronicznych. Jeżeli korzystamy z pomocy prawne radcy prawnego przy zakładaniu i rejestrowaniu spółki, to będzie on mógł poświadczyć elektronicznie zgodność takich plików z oryginałami dokumentów. W innym wypadku po złożeniu wniosku przez internet będziemy musieli dosłać oryginały dokumentów do sądu pocztą, co na pewno wydłuży czas rejestracji spółki. Na koniec wniosek trzeba podpisać profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym, co także może być dla niektórych problemem. Korespondencja z sądu w odpowiedzi na wniosek też nie es doręczana w postaci papierowe przez Pocztę Polską, ale w postaci elektronicznej przez Portal. zatem trzeba o tym pamiętać, aby nie okazało się, że sąd próbował nam doręczyć jakieś pismo, a my nie wiedząc o tym, przegapiliśmy termin na odpowiedź, co może skutkować odmową rejestracji spółki i koniecznością przejścia całe procedury jeszcze raz.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0